21 داروی هومیوپاتی برتر برای ریزش و رشد مجدد مو

دکترسید غلامرضا ملکی –عضو انجمن هومیوپاتی ایران

ریزش مو یک مشکل رایج است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که درمان های پزشکی مختلفی برای ریزش مو وجود دارد، بسیاری از افراد برای مدیریت و کنترل ریزش مو به درمان های جایگزین مانند هومیوپاتی روی می آورند. داروی هومیوپاتی برای ریزش مو یک رویکرد طبیعی و کل نگر است که می تواند به افراد برای مقابله با این مشکل رایج کمک کند.

در اینجا می توانید 13 داروی هومیوپاتی برتر برای کنترل ریزش مو و رشد مجدد مو را به همراه ویژگی های انحصاری هر فردی و  موردی پیدا کنید.

سومیلی (35 ساله) در یک هتل به عنوان مدیربخش  پذیرش کار می کند. او مراقب سلامتی است و همیشه از عادات سالم پیروی می کند. اما در چند هفته گذشته، سومیلی متوجه ریزش بیش از حد موهایش شده است. ریزش مو نه تنها ظاهر او را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه اعتماد به نفس او را نیز کاهش می دهد. مادرش به او توصیه کرد که با پزشک هومیوپاتی مشورت کند و داروهای هومیوپاتی برای ریزش و رشد مجدد موها را دریافت کند. سومیلی پس از استفاده از داروهای هومیوپاتی ریزش مو، تغییرات چشمگیری در ریزش مو مشاهده می کند.

 

بهترین داروی هومیوپاتی آلوپسی یا ریزش مو شرایطی است که در آن شما نازک شدن موها، طاسی و ریزش بیش از حد مو، به ویژه از ناحیه سر را تجربه می کنید. ریزش بیش از حد مو ممکن است تأثیر روانی بر اعتماد به نفس و شخصیت فرد داشته باشد.

علل ریزش مو  :

ریزش مو، که ممکن است در موارد شدید به ریزش مو یا آلوپسی تبدیل شود، می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از جمله:

  1. ژنتیک

ژنتیک نقش مهمی در تعیین وضعیت موهای شما در زمان افزایش سن دارد. با درگیری اولیه، ممکن است با وجود داشتن ژن های بد، همچنان موهای خوبی داشته باشید.

  1. تغییرات هورمونی

عدم تعادل هورمونی ممکن است باعث نازک شدن موها شود. مو عمدتاً از یک فاز رشد (آناژن) و یک مرحله استراحت (تلوژن) عبور می کند. به دلیل عدم تعادل هورمونی، دوره آناژن کوتاهتر می شود و مرحله تلوژن افزایش می یابد. گاهی اوقات ممکن است به دلیل استرس، عوارض پزشکی، اختلال عاطفی و غیره با ریزش مو مواجه شوید.

  1. عدم تغذیه مناسب

عدم تغذیه مناسب نیز به ریزش مو کمک می کند. تارهای مو از پروتئین تشکیل شده است. اگر رژیم غذایی شما پروتئین کافی نداشته باشد، موهای شما به درستی رشد نمی کنند. بیوتین، اسید فولیک، مواد معدنی و ویتامین ها رشد مو و فولیکول ها را تحریک می کنند.

آیا هومیوپاتی می تواند درمان بهتری برای ریزش مو ارائه دهد؟

 

داروهای هومیوپاتی نه تنها علائم را درمان می کنند، بلکه علل دقیق بیماری را نیز پیدا می کنند. بیمار را در سه سطح ذهن ، روان و جسم  به سلامتی برمی گرداند. هومیوپاتی معتقد است هر بیماری ناشی از عدم تعادل فرد است و نه فقط یک اختلال موضعی. بنابراین، این داروها به جای درمان علائم بیماری، فرد را به صورت اساسی و در مسیر علت و العلل درمان می کنند. هومیوپاتی یک رویکرد جامع را دنبال می کند و نتایج موثر و طولانی مدت است.

 اگر خود را با داروهای هومیوپاتی درمان کنید، معمولاً این بیماری هرگز عود نمی کند. هومیوپاتی برای ریزش مو همه موارد  را به طور جداگانه درمان می کند و درمان بر اساس ارزیابی فردی تصمیم گیری می شود.

بهترین داروهای هومیوپاتی برای رشد مجدد مو و ریزش مو

  1. silicea:

این بیشترین داروی هومیوپاتی است که توسط متخصصان تجویز می شود. از بافت های انسانی و ماسه سنگ ساخته شده است. این دارو موهای شما را تقویت می کند، خشکی مو را از بین می برد، تغذیه کامل مو را ارائه می دهد و رشد مو را تحریک می کند. این یکی از 12 نمک سلولی بافت در هومیوپاتی است. این دارو برای طاسی زود هنگام توصیه می شود.

  1. Kalium Carbonicum :

این یکی دیگر از داروهای هومیوپاتی محبوب است که از ترکیباتی که مصری ها برای تهیه شیشه استفاده می کردند به دست می آید. این دارو توسط پزشکان هومیوپاتی برای جلوگیری از نازک شدن و شکننده شدن موها بسیار توصیه می شود. بنابراین باعث رشد مو می شود. این دارو برای آن دسته از افرادی که محتاط و معمولی هستند ایده آل است.

  1. lycopodium :

برای جلوگیری از طاسی زودرس، پزشکان هومیوپاتی اغلب این دارو را تجویز می کنند. این دارو برای زنان باردار و تازه مادرانی که از ریزش مو رنج می برند نیز مفید است. این دارو برای مردان نیز مفید است. افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند ممکن است از مزایای این دارو بهره مند شوند.

  1. Natrum Muriaticum :

این دارو برای درمان ریزش موی ناشی از شوره سر، پوسته های خشک پوست سر و یا ریزش موی ناشی از اختلالات پوستی یا اختلالات قاعدگی مفید است. اگر به دلیل عدم تعادل هورمونی از ریزش مو رنج می برید، این دارو فوق العاده مفید است. این معمولا به کسانی که حساس و رسا هستند توصیه می شود.

  1. phosphor :

این یکی دیگر از داروهای قدرتمند برای بهبود رشد مو است. این باعث رشد مجدد در مکان هایی می شود که در آن تعداد زیادی از موها در یک زمان از بین می روند. این همچنین برای افرادی که از ریزش مو به دلیل شوره سر و سایر مشکلات جزئی پوست سر رنج می برند، پیشنهاد می شود.

  1. kali-sul :

ممکن است این دارو را به صورت مایع و قرص دریافت کنید. این دارو در درمان ریزش موی ناشی از شوره سر نیز موثر است. این دارو حاوی گوگرد است که برای رشد کلی مو بسیار عالی است. اما بیش از دو بار در روز از آن استفاده نکنید. علاوه بر این، این دارو را بیش از دو هفته به طور مداوم مصرف نکنید.

  1. Mezerium :

گاهی اوقات ممکن است به دلیل عفونت های پوستی مانند پسوریازیس و شوره سر دچار ریزش مو شوید. این دارو در درمان این مشکلات موثر است و رشد موهای شما را بهبود می بخشد. با استفاده منظم از آن، نتایج مثبتی دریافت خواهید کرد.

  1. Graphites :

اگر دچار طاسی تکه‌ای روی پوست سر یا ریزش مو از طرفین هستید، این دارو می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد. به دلیل رطوبت بیش از حد، ممکن است پوست سر دچار خارش شده و جوش های کوچکی روی پوست سر شما ایجاد شود. این ممکن است منجر به ریزش مو شود. این دارو از ریزش مو جلوگیری می کند و این شرایط را بهبود می بخشد.

  1. Kali Sulphuricum، Selenium، Vinca Minor :

 

اگر به دلیل شوره سر دچار ریزش مو هستید، می توانید از این داروها برای درمان شوره سر و تحریک پوست سر استفاده کنید. این دارو از ریزش مو و لکه های طاسی جلوگیری می کند و از ریزش مو به دلیل شوره سر جلوگیری می کند.

در محل خال یا لک بی مو است رشد می کند. مثل کرک موها ممکن است بهم بافته (پیچیده ) شده باشد.

  1. Flou-ac :

این یک داروی رشد مجدد مو است که در برابر بیماری هایی مانند آلوپسی، موهای شکننده، طاسی سر، ریزش موی ایدیوپاتیک، موهای درهم و غیره مفید است. باعث افزایش حجم مو و تحریک رشد مو می شود.

  1. kali-car :

اگر از ریشه ریزش مو دارید، برای درمان ریشه های آسیب دیده باید از این داروی تغذیه کننده ریشه استفاده کنید. این دارو از ریزش مو جلوگیری می کند و موهایی پرپشت، درخشان و سالم به شما می دهد.

  1. Calcarea Phosphorica :

اگر شاهد انبوهی از جوش در پوست سر و ریزش سریع مو هستید، باید از این داروی هومیوپاتی استفاده کنید. رشد موهای شما را به طور موثر بهبود می بخشد. همچنین این دارو برای ریزش موبف صورت دسته ای مفید است .

  1. Arnica :

آرنیکا گردش خون را تقویت می کند، فولیکول های مو را تحریک می کند و برای درمان طاسی زنانه مفید است.

  1. Alumen200/selenium30 :

برای آلوپشیا یا ریزش موی سر ، ریزش مژه ها ، ابروها و ریزش مو در دیگر قسمت های بدن

  1. Ars-alb30 :

آلوپشی به علت بکار بردن فلزات آرسنیک در شکل های غیرتواندار ، خارش غیرقابل تحمل پوست سر ، جای زخم و جوش یا خال دایره ای شکل

  1. Mancinella 200 :

برای آلوپسی عصبی یعنی طاسی بعد از بیماری های عمیق حاد یا بهبود ی جای زخم و جراحت

  1. Pix Liquida :

طاسی به علت بیماری پوست سر ، خارش غیر قابل تحمل پوست سر که با خاراندن خون می آید/

  1. Sanicula Aqua200/Thuja occ200 :

طاسی فورفوراسیا یعنی طاسی مزمن که به علت شوره سر و خارش زیاد می باشد.

  1. Sepia30 :

برای ریزش مو هنگام حاملگی

  1. Thallium30 :

آلوپسی بعد از یک بیماری وخیم ، عرق زیاد و غیر متعادل سر

  1. Wiesbaden30 :

با این دارو مو به سرعت رشد می کند

 

 

چند نکته دیگر برای جلوگیری از ریزش مو  :

برای جلوگیری از ریزش مو از رژیم غذایی غنی از پروتئین استفاده کنید. میوه ها و سبزیجات تازه مانند سبزیجات سبز را       به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

از مواد طبیعی مانند آملا و شیکاکای استفاده کنید

هر روز به اندازه کافی بخوابید (حداقل هشت ساعت در روز)

سه بار در هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید

برای بهبود رشد مو به ماساژ پوست سر بروید

 

سخن آخر دکترملکی :

این مقاله به شما اطلاعات کافی در مورد اینکه کدام داروهای هومیوپاتی برای درمان ریزش مو و تقویت موی سالم بهترین هستند، به شما می دهد. اما قبل از استفاده از این داروها، با پزشک  هومیوپات مجرب مشورت کنید که مناسب ترین داروها را با توجه به ویژگی های سرشتی شما تجویز کند.

دیدگاهتان را بنویسید