نام و نام خانوادگی : عاطفه ابراهیمی 

رشته تحصیلی: رتبه ۳۷ علوم انسانی در کنکور ۹۴ – علوم انسانی

 

خانم عاطفه ابراهیمی یکی از نمونه موفقی که در سمینارهای موفقیت دکتر ملکی شرکت داشته ،و از دانش پژوهان بسیار موفقی است که می تواند رول مدل خوبی برای داوطلبین کنکور ورود به دانشگاهها در رشته علوم انسانی باشد .

 

ایشان بدون شرکت در کلاس های کنکور و تقویتی و داشتن معلمین خصوصی و تنها براساس تلاش و پشتکار خود و داشتن ایمانی ستودنی در طراحی اهداف تحصیلی و برخورداری از نظم و انضباط شخصی در اجرای برنامه های موفقیت تحصیلی ، توصیه های در خور توجهی به دانش آموزان رشته علوم انسانی دارند :

 

من عاطفه ابراهیمی رتبه ۳۷ منطقه ۲ و رتبه ۱۳۰ کشوری ، در شهرستان ارومیه و در یک مدرسه دولتی عادی بنام ” مرکز پیش دانشگاهی فاطمیه ” درس خوانده ام . برای موفقیت در کنکور سراسری به کلیه عزیزان رشته علوم انسانی توصیه می کنم ، در دروس عمومی بیشتر بصورت موضوعی به مطالعه و بررسی و یادگیری بپردازید .دروسی نظیر ادبیات فارسی ، زبان فارسی و دین و زندگی دروسی هستند که بیشتر سوالات آنها بصورت تفهیمی طراحی می شود . در درس زبان انگلیسی سعی کنید دایره لغات خارج از کتاب را برای خود افزایش دهید . درس زبان عربی دارای ضریب پنهان است . براساس تجربه های شخصی ، مبحثی خوانی را برای این دروس پیشنهاد می کنم . مثلا منصوبات و مجرورات و مرفوعات را بصورت جداگانه بخوانید و تست بزنید .

 

یادتان باشد هرچقدر اضافه تر تست بزنید ، موفقیت خود را قطعی تر کرده اید .

 

در مورد دروس اختصاصی ، بایستی یادآوری کنم اگر بتوانید درصد بالی ۵۰ را در این دروس کسب کنید ، زیر هزار شدنتان قطعی خواهد شد . دروس ریاضی ، عربی تخصصی ، ادبیات تخصصی و فلسفه را هیچگاه کنار نگذارید . یادتان باشد اگر یک دانش آموز علوم انسانی در درس ریاضی به بالای ۲۰ درصد برسد ، رتبه او عالی تر خواهد شد .

 

در دروس حفظی مانند فلسفه نکته برداری و مرور و تکرار را توصیه می کنم . در دروسی چون تاریخ و جغرافیا به دلیل حجم بالای دروس پاسخنامه خوانی بهتر است مخصوصا برای دوران جمع بندی ، یعنی مرور سوالات مهم در پاسخنامه ی سوالاتی که در دست دارید .

 

تکدرس هایی مانند روانشناسی ، ارزش خواندن و تکرار و درصد بالای ۷۰ خیلی بیشتر است . هیچگاه روانشناسی را دست کم نگیریر. یادتان باشد برای رسیدن به رشته های خوب بایستی روزانه ۸ الی ۱۰ ساعت مفید مطالعه نمایید .

 

برای دانش آموزان پیش دانشگاهی توصیه می کنم هرگز مدرسه و درس های آنرا بی اهمیت تلقی نکنید . معدل نهایی من ۱۹ و معدل سال آخر من ۱۹/۷۵ بوده است . با آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان

دیدگاهتان را بنویسید