معاون‌ فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از اعمال افزایش کمک هزینه دانشجویان ، دستیاران و کارورزان دانشگاه های علوم پزشکی پس از تصویب در هیات امنای دانشگاهها از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 

دکتر عباس شیراوژن با بیان این خبر افزود: کمک هزینه دانشجویان ، دستیاران و کارورزان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور پس از تصویب در هیات امنای دانشگاه های از ابتدای سال ۱۴۰۲ با اعمال افزایش مشخص ، پرداخت خواهد شد.

وی افزود: جدول تفصیلی کمک هزینه سال آینده دانشجویان علوم‌پزشکی توسط دکتر گلمکانی نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیات های امنای دانشگاه های علوم پزشکی به همه دانشگاهها اعلام شد که پس از تصویب نهایی از سوی هیات امنای دانشگاهها و ابلاغ آن از سوی ستاد به تمامی دانشگاه های علوم پزشکی ، پرداخت آن از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ صورت می گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت یادآور شد: این کمک‌هزینه به دستیاران و کارورزان شهریه پرداز نیز تعلق می گیرد که یا به صورت مستقیم به آنها پرداخت می شود و یا از شهریه آنها کسر می شود.

وی یادآور شد: این کمک هزینه و افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی در سال جدید بر اساس جدول تفصیلی شامل دانشحویان فوق تخصصی پزشکی مجرد و متاهل، دانشجویان دستیار پزشکی مجرد و متاهل، دانشجویان دستیاری دندانپزشکی رشته جراحی فک و صورت، دانشجویان دستیاری دندانپزشکی و داروسازی بالینی مجرد و متاهل، دانشجویان Ph.d در کلیه رشته ها مجرد و متاهل، دانشجویان کارورزی پزشکی و همچنین دانشحویان کارورزی دندانپزشکی مجرد و متاهل می شود.

 

شیراوژن تاکید کرد: این جدول کمک هزینه ابتدا باید در هیات امنای دانشگاه ها مصوب شود اما اگر اعضای هیات امنا موافقت کنند، از اول فروردین ماه ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.

وی گفت: همچنین مقرر شده است براساس مصوبه قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت به ازای هر فرزند ۱۰ درصد به پرداختی کمک هزینه دانشجویان متاهل افزوده شود.

جدول تفصیلی افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی در سال ۱۴۰۲ برای تصویب در هیات امنای دانشگاه‌ها که از ابتدای سال ۱۴۰۲ قابلیت اجرا خواهد داشت به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

میزان افزایش حقوق و دریافتی گروه‌های مختلف دانشجویی از جمله دستیاران تخصصی و فوق تخصصی، کارورزان پزشکی و دندانپزشکی و دانشجویان دکتری برای تصویب در هیات امنای دانشگاه‌ها به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

جدول تفصیلی افزایش حقوق دستیاران و کارورزان پزشکی در سال ۱۴۰۲

ردیف گروه دانشجویان مبلغ حقوق
۱ دانشحویان فوق تخصصی پزشکی مجرد ۱۰۰ میلیون ریال
۲ دانشحویان فوق تخصصی پزشکی متاهل ۱۳۰ میلیون ریال
۳ دانشحویان دستیاری پزشکی مجرد ۸۰ میلیون ریال
۴ دانشحویان دستیاری پزشکی متاهل ۱۱۰ میلیون ریال
۵ دانشحویان دستیاری دندانپزشکی رشته جراحی فک و صورت مجرد ۸۰ میلیون ریال
۶ دانشحویان دستیاری دندانپزشکی رشته جراحی فک و صورت متاهل ۱۱۰ میلیون ریال
۷ دانشحویان دستیاری دندانپزشکی و داروسازی بالینی مجرد ۶۰ میلیون ریال
۸ دانشجویان دستیاری دندانپزشکی و داروسازی بالینی متاهل ۸۵ میلیون ریال
۹ دانشجویان Ph.D در کلیه رشته ها مجرد ۵۰ میلیون ریال
۱۰ دانشجویان Ph.D در کلیه رشته ها متاهل ۶۰ میلیون ریال
۱۱ دانشجویان کارورزی دندانپزشکی مجرد ۲۰ میلیون ریال
۱۲ دانشحویان کارورزی دندانپزشکی متاهل ۲۵ میلیون ریال
۱۳ دانشجویان کارورزی پزشکی مجرد ۲۵ میلیون ریال
۱۴ دانشجویان کارورزی پزشکی متاهل ۳۵ میلیون ریال

دیدگاهتان را بنویسید