فرصت جدید ثبت نام در آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ از ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز می شود.

 

آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ برای نخستین بار از آزمون های دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی جدا شد و به صورت مستقل از ۲۹ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود.

داوطلبان این آزمون تا ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ فرصت داشتند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام به صورت اینترنتی اقدام کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است فرصت جدید ثبت نام در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برای داوطلبان فراهم شده است و داوطلبان می توانند در روزهای ۲۳ تا ۲۵ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

آزمون دکتری تخصصی رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ روز ۲۹ تیر ۱۴۰۲ در رشته های اقتصاد و مدیریت دارو، کنترل دارو، فارماسیوتیکس، شیمی دارویی، فارماکوگنوزی، زیست فناوری دارویی، سم شناسی، داروسازی بالینی، داروسازی سنتی، داروسازی هسته ای، نانوفناوری دارویی، زیست مواد دارویی و شیمی مواد خوراکی و آب شناسی پزشکی برگزار می شود.

تطبیق مدرک تحصیلی مقطع قبل و رشته انتخابی پس از قبولی در مرحله کتبی و انتخاب رشته/ محل، بر عهده شخص داوطلب است و در صورت مشخص شدن عدم مطابقت رشته مقطع قبل با رشته پذیرش، در هر مرحله از آزمون، طبق مقررات با شخص متخلف برخورد خواهد شد و در صورت قبولی، پذیرش وی کان لم یکن اعلام خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سال ۱۴۰۲ در رشته های داروسازی، پذیرش دوره پژوهشی (Ph.D by Research) وجود ندارد.

سهمیه های پذیرش در این آزمون با توجه به ابلاغ قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی شامل سهمیه آزاد، سهمیه رزمندگان و سهمیه بومی است.

ظرفیت اولیه پذیرش در رشته های دکتری تخصصی (Ph.D) داروسازی سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۳۵ نفر است که ۱۶۹ نفر از آنها بدون شهریه و ۶۶ نفر با شهریه پذیرفته می شوند. میزان شهریه (برای رشته محل های با پرداخت شهریه) توسط دانشگاه اعلام خواهد شد.

انتقال، جابجایی و تغییر رشته در مقطع دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) ممنوع است. تحصیل در دوره دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) به صورت تمام وقت است.

آزمون کتبی کلیه رشته ها به صورت متمرکز توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید